marți, 9 februarie 2010

Tort egiptean inbract in ciocolata


















LA MULTI ANI SCUMPUL MEU SOT !!!

Ingrediente pentru 3 foi (eu am facut 4 pentru ca am dorit sa fie mai inalt de data aceasta)
Foile:
Pentru o foaie:
3 albusuri
3 linguri de zahar
2 lingura de faina
45 g alune macinate ( daca nu aveti inlocuiti cu nuci)

Crema 1 de vanilei

10 galbenusuri
10linguri de zahar
450ml lapte
4 linguri faina sau amidon ( eu am pus amidon)
200 g unt nesarat
esenta de vanilie sau zahr vanilat

Crema 2 din frisca

250 ml frisca +un praf de intaritor cine doreste
200 g zahar
150 g alune sau nuca zdrobite bucati mai mari.

eu am prajit putin nucile si pe uram le-am macinat nu prea marunt
Pe uram am ars 200 gr de zahar si l-am pus sa se raceasca ,pe uram l-am zdrobit bine
Sebate frisca cu un plic de intaritor cine doreste si se va aduga alunele sau nuca si zaharul ars si le vom amestec ff usor de jos in sus ca la un blat :)

Se fac pe rand foile de blat .Se pun pe fundul uns cu unt topit sau spreiat cu unt .Se coc la foc mic timp de 10 minute la 180 c (350 f)

Ansamblarea cremelor

Se ai o foaie de blat se pune pe o tava pe urma se pune un strat de cream 1 galbena de vanilie dupa aia un strat de crema 2 e frisca .....si tot asa pan ala ultima foaie
Peste acest tort eu am facut o glazur ade ciocolata din crema ganache

Crema ganahe

Topim 300 ml de ciocolata neagra cu 300 ml de frisca lichida ...dar nu se lasa sa fiarba se lasa doar pana se topeste ciocolata .Se da la racit dupa care se va mixa bine cu mixerul pan ava deveni o cream pufoasa( se mai poate aduga frisca batuta)

Cu acesta am ornat tortul dar ianite am luat 150 de grame din cream si am adugat unt 100 de gr si asa clduta am turnat peste tort ..se repedta operatia de 2 ori ca sa se aseza frumos ciocolata :) se orneaza dupa preferinta

Un comentariu:

  1. la multi ani sotului tau, multa sanatate si fericire va doresc! arata bine tortul, l-am ochit de ceva vreme.....am sa-l incerc cu prima ocazie, ca este foarte laudat !e atat de bun?:))te-am pupat!

    RăspundețiȘtergere

VA MULTUMESC!!!